اورونوف نیم فصل از پرسپولیس جدا می شود؟
هافبک تهاجمی ملی پوش ازبکستانی تیم پرسپولیس همچنان از یک تیم قطری پیشنهاد دارد و ظاهرا می خواهد از این تیم جدا شود.
پیمان طالبی در گفت وگو با خبرنگار سینمایی ایرنا درباره حضور در پروژه «خانه ما»، گفت: پیشنهاد اجرای این برنامه حسین افشار به عنوان یکی از تهیه کنندگان پروژه، در همان اوایل حضورم در تلویزیون مطرح شد. آن زمان گفتند که برنامه ای به نام «خانه ما» در دست تولید است و برای روایت آن نیاز به گوینده ای با فضای مجری-بازیگر دارند. از آنجایی که سابقه اجرای رادیویی داشتم به این تیم معرفی شدم.
پیمان طالبی در گفت وگو با خبرنگار سینمایی ایرنا درباره حضور در پروژه «خانه ما»، گفت: پیشنهاد اجرای این برنامه حسین افشار به عنوان یکی از تهیه کنندگان پروژه، در همان اوایل حضورم در تلویزیون مطرح شد. آن زمان گفتند که برنامه ای به نام «خانه ما» در دست تولید است و برای روایت آن نیاز به گوینده ای با فضای مجری-بازیگر دارند. از آنجایی که سابقه اجرای رادیویی داشتم به این تیم معرفی شدم.
وی افزود: یکی از مسائلی که از نظر تکنیکی رعایت می کردم این بود که قبل از هر صحنه، شرایط تصویری و موقعیت کاراکترها را از کارگردان می پرسیدم. در فصل های اول من هر قسمت را یک بار تماشا می کردم و بعد نریشن را ضبط می کردیم. اما از فصل های بعد دیگر رویه برنامه دستم آمده بود و نیاز به بازبینی قبلی نبود.
طالبی با اشاره به باورپذیری روایت این مسابقه تاکید کرد: هنوز هم فاصله کاراکترها، سن و سال آن ها و میزان شوخی لازم برای هر موقعیت، برایم اهمیت دارد. همه جزییات را از کارگردان می پرسم تا فضای روایت، کاملا طبیعی و باورپذیر باشد. گاهی آنقدر این فضا باورپذیر می شود که برخی تصور می کنند من حین ضبط پشت دوربین بوده ام. حتی پیش آمده که یک فصل را ندیدم و بعد از خواندن نریشن، خروجی اش را روی آنتن می خواهم ببینم!
وی افزود: برایم مهم بود که این احساس به مخاطب دست ندهد که گوینده ای صرفا در حال خواندن متنی از روی کاغذ است. در همه اجراهایم تلاش دارم به این نکات ریز و جزئی هم توجه داشته باشم.
راوی مستند «خانه ما» درباره تفاوت میان اجرا و روایت گری گفت: طبیعتا در فضای اجرا ما بداهه پردازی برپایه خلاقیت و دانش فردی را داریم و برخی مطالب در لحظه به ذهن مان می رسد. شخصیت و سبک اجرای من هم در رادیو و هم در تلویزیون هم برپایه همین بداهه بوده است. در فضای روایت اما باید در چارچوب متنی حرکت کنیم که نویسنده آن را نوشته است. تلاش می کنم همان متن را متعلق به پیمان طالبی کنم و به تعبیری به سبک پیمان طالبی آن را اجرا می کنم. در روایت گری «خانه ما» تلاش می کنم فرم ارائه متن را برای مخاطب دل نشین کنم.
طالبی ادامه داد: هر کاری شرایط خودش را دارد. گاهی در فضای اجرای رادیویی هم موظفیم متن نوشته شده از سوی نویسنده برنامه را بخوانیم اما در مواردی اجرای بداهه هم داریم. کار بسیار سختی هم هست. اجرا براساس متن نویسنده دقیقا مانند حضور یک بازیگر در یک فیلم سینمایی است که هرچند مطابق فیلمنامه و تحت هدایت کارگردان است اما به هنر بازیگر هم متکی است. شرایط گویندگی در یک برنامه مستند هم همینگونه است. خلاقیتی که در این مجموعه به خرج می دهم، ارائه متن به سبک خودم است.
این گوینده درباره ویژگی خاص مستند «خانه ما» تأکید کرد: ایده اولیه این مستند بسیار نو و تازه بود. وقتی با پیشنهاد این کار مواجه شدم، به دلیل همین تازه بودن آن را پذیرفتم. به عنوان گوینده ای که کمی سخت گیری هم در قبول پیشنهادات دارم، می توانم بگویم برای قبول این کار ریسک کردم و الان از نتیجه آن راضی هستم. زمانی برای ادامه این کار مصمم شدم که از همان پخش فصل اول، شاهد واکنش های مردم بودم.
وی افزود: همین چند شب پیش در فرودگاه بودم که خانم و آقایی جلو آمدند و پرسیدند، «خانه ما» را ادامه می دهید؟ گفتم اتفاقا فصل جدیدش در آستانه پخش است. اعتراف می کنم که خودم تصور نمی کردم هنوز هم چنین مخاطبان پیگیری داشته باشیم اما الان مطمئنم که مردم «خانه ما» را می شناسند و آن را دنبال می کنند. همین واقعیت برای من تبدیل به انگیزه مضاعف شده است.
راوی مجموعه «خانه ما» درباره احتمال مشابهت میان گویندگی خود در این مجموعه با راویان رئالیتی شوهای مشابه گفت: تا به امروز با واکنشی مبنی بر تقلید و کپی برداری مواجه نشده ام. فکر هم نمی کنم شبیه کسی اجرا و یا گویندگی کرده باشم. از نکات خوب یک اجرا یا گوینده شاید الهام بگیرم، اما به دنبال کپی برداری نیستم. هیچ گاه نخواسته ام شبیه دیگری باشم.
طالبی درباره ارتباط مخاطب با «خانه ما» توضیح داد: در این قبیل مجموعه ها جنس صدا و نوع روایت بسیار مهم است و شکر خدا در مجموعه «خانه ما» صدای من روی تصاویر نشسته است. به گونه ای امضای ما پای این برنامه است. مهم ترین دلیل ارتباط مخاطب با این مجموعه هم، روایت آن از بطن زندگی روزمره مردم است. دوربین به درون خانه ها می رود و چارچوب از پیش تعیین شده ای هم به ظاهر ندارد.
وی تاکید کرد: گاهی شوخی میان افراد خانواده به تصویر کشیده می شود و اینگونه نیست که چیزی تعمدا کات شود یا تصنعی به اجرا درآید. واقعی بودن همه موقعیت ها را می توان از رموز موفقیت این برنامه دانست.
«خانه ما» یک مستند - مسابقه یا رئالیتی شوی خانوادگی به تهیه کنندگی احمد شفیعی و کارگردانی محمد رحیمی و امیراطهر سهیلی با محوریت سبک زندگی، مدیریت هزینه ها و ایجاد و حفظ نشاط خانوادگی است؛ که در هر فصل به یکی از شهرهای ایران سفر می کند.
تاکنون سیزده فصل از این مستند تولید و پخش شده است. «خانه ما» در این فصول به شهرهای سنندج، بوشهر، قم، قزوین، مشهد، رشت، تبریز و شیراز سفر کرده است.
این مسابقه تلویزیونی به صورت هفتگی و جمعه ها از ساعت 19 روی آنتن شبکه دو سیما می رود و شنبه هفته بعد ساعت 14 بازپخش می شود.
«خانه ما» محصول سازمان هنری رسانه ای اوج است که در استودیو نوبین تهیه و تولید شده است.
{{name}}
{{content}}